Piackutatás fajtái, módjai
A piackutatások során a szervezők több különböző embert kérdeznek meg annak érdekében, hogy egy termék vagy szolgáltatás kapcsán kikérjék a véleményüket, vagy tájékozódjanak előzetes hozzáállásukról. A résztvevők szempontjából alapvetően két fő módja van: a személyes, és az online piackutatás.
Személyes piackutatás
A személyes felméréseken a résztvevőknek egy megadott helyen kell jelen lenniük, és ott kérdezik ki őket a szervezők. Ez néha termékkóstolást vagy kipróbálást jelent, de van, hogy egyszerű kérdőívet kell kitölteniük, vagy hogy a kérdező csak felolvassa a kérdőív kérdéseit. Előfordulnak speciális esetek is, amikor valamilyen különleges technikai berendezéssel (kamera, EEG stb.) vizsgálják a résztvevőket, miközben a terméket vagy szolgáltatást tesztelik.
Ilyen piackutatásokra gyakran az utcáról, például a körútról hívják be a résztvevőket, de online is meg szoktak jelenni felhívások a részvételre. A fizetség gyakran valamilyen termék, például az, amit ki kellett próbálni, de előfordul az is, hogy pénzt adnak, ami többnyire párezer Ft-ot jelent.
Online piackutatás
Az online piackutatás szinte kivétel nélkül egy-egy kérdőívet jelent, amit a résztvevők PC-n vagy telefonon töltenek ki. Az online piackutató cégek oldalaira történő regisztráció során általában sok adatot meg kell adnunk magunkról, hogy tudják, milyen termékekről, szolgáltatásokról kérhetik majd ki a véleményünket, azaz minek tartozunk a célcsoportjába. A regisztráció mindig ingyenes, és a meghívókat általában e-mailben küldik, amire rákattintva már válaszolhatunk is a kérdésekre. A válaszokért pénzt fizetnek, amit bankszámlára vagy PayPal-ra tudunk kikérni.
Az online piackutatás jó a kutatóknak, mivel így gyorsan el tudnak érni sok embert, és jó a résztvevőknek is, mert nem kell sehova elutazniuk, otthonról tudnak válaszolni a kérdésekre.
Ha szeretnél pénzt keresni online piackutatásokkal, regisztrálj az itt felsorolt oldalakra!